Friday, February 13, 2009

Harrington.

Då var det fredag igen och dax för min modeblogg att dra igång.

Idag är det vackert men kallt, helt ok för min del, har en varm jacka med extra foder, en sådan där som ingår i leicauniformen, grön av amerikansk armémodell. Undra vilken jacka man ska ha om man använder Contax T3. Det får bli dagens tankeprojekt, harringtonmodell är en passande jacktyp slog det mig direkt, för det måste vara något enkelt och stilrent, en vinröd King Georgs eller Lonsedale får det bli. Det kan bli lika vackert som en grön arméjacka med en svart M4. Glöm inte vem som nu skapade T3-trenden...

En sak till bara, har man en cromad T3, då kan man ha vilken jacka man vill, det blir inte snyggt i vilket fall. Svart T3 och vinröd Harrington det är prylen det.


Annars är jag stolt som en tupp över mig själv idag, har skannat trettiofyra småbildsnegativ, det kräver sitt tålamod för en rastlös pirat som mig. Där är en del skit, några negativ bränner jag mig på och är känsliga att arbeta med, men så är det med fotografi när det är på riktigt, antingen brinner det eller så är det bara att slänga skiten på tippen som vilket skräp som helst.

T.