Thursday, May 31, 2007

Vidare bort.

I morgon är det sista dagen. Jag ska skicka vidare fina blivande fotografer. Det känns märkligt. Sorgligt på något vis. Trots att jag vet att de kommer att klara sig fint. De har blivit starka, fått mer skinn på näsan, tror de kommer att ställa krav. Och inte bli sådana där mjäkiga fotografer. Den varan har vi tillräckligt av i Sverige. Fotografer som kröker rygg. Det kommer inte mina vänner göra. Det är jag säker på. Riktigt säker.

Har varit mer eller mindre sängliggande i två dagar. Missat mycket roligt. Fotboll. Fest. Och någon form av avslutning. Känns inte bra. Men det är som det är. Ibland måste man tänka på sig själv i första hand.


Bilden är från en bakgård någonstans i Tyskland. Minns inte riktigt var. Någonstans i öst har jag för mig. Tycker bilden berättar mycket om hur vi lever i västvärlden idag. Vad julen betyder för oss. Jag använde bilden som julkort till mina kunder för något år sedan. Som ett försök till tankeställare.

T.