Tuesday, May 15, 2007

Paris.

Randigt vs Falkenberg ett-två.

Jag gillar fotboll. Älskar randig fotboll. Så är det. Tro inget annat. Men. Jag är en grymt dålig förlorare. När mitt lag förlorar, då värker det i mitt bröst, i mitt hjärta. Jag klarar det inte. I går gick jag vid ett-ett. Kanske fegt, men jag klarade inte att stå kvar, kände mig helt jävla håglös.

På torsdag piskar vi Malmö FF i cupen. Då ska ni få se på fan.

Fick ett glädjande besked från Längmanska Kulturfonden igår. De går in med 30 000 kronor i Nordborprojektet (www.nordbor.com). Det innebär att vi kan sätta igång på allvar. Slantarna räcker till en första resa plus logi. Känner mig riktigt sugen. Sugen på mina egna bilder.

Just nu är det mycket roddande med Agiterautställningen Mellan4Ögon, den ska iväg till Paris, resa och transport till Paris utan flis. Det ni. Det är något att bita i. Men det löser sig, det gör alltid det, på ett eller annat vis. Andreas löser detta. Det är jag helt övertygad om.

Tror det är viktigt att vi sprider våra historier. I våra historier och berättelser kan vi kanske få okunskapen på knä.Vi måste streta emot.

Min vän Martin (Sture Alléns Dansorkester) sjöng dessa vackra och tänkbara ord på skivan, långsamt gift i bestens buk, skivan som jag för övrigt knäppte bilderna till.

"När ni våldtar världen och skändar själva livet
Kan ni lita på mig
Jag ska tänka själv och slåss för alternativet
Ni kan lita på mig
Jag ska munhuggas, skända och streta emot
Ni kan lita på mig
Och jag ska förevigt utgöra ett hot
Ni kan lita på mig"

Mycket tänkvärda ord mina vänner.

T.

ps. Mellan4Ögon är Agiteras gemensamma utställning. Den som öppnade på Kulturen i Lund förra våren och vandrade sedan vidare till exempelvis Varberg, Jönköping och Falun. Bara så ni är med på noterna.