Tuesday, May 29, 2007

Omstrukturering.

Det är några förändringar som måste genomföras inom kort. Omstruktureringar. Det innebär att mitt liv kommer att se lite annorlunda ut framöver. Mer egoistiskt kan man kanske säga, låter säkert kallt, men är nödvändigt. Ibland måste man använda kniven, då gäller det att hugga i hjärtat, och inte i ryggen. Det handlar om min trovärdighet. Kort och gott.

Vill här ge A2 en officiell elloge. Grymt roddat min vän. Glöm inte plåta av skiten när allt är hängt.

Lyssnar just nu på Svenska Akademiens nya skiva. Fick ett promoexemplar av min polare M. Han den där grymma formgivaren ni vet. Han har gjort även detta omslag. Skivomslaget. Bandet är en av de få musiker av idag som har något att säga. Blandar bra musik med intressanta textformuleringar. Inte som de trista 70-tals proggarna, de med intressanta texter, men urtrist musik. Oftast. Med Akademien svänger det, som Clash, fast på svenska. Den liknelsen håller nog inte många med mig om, säkert allra minst bandet själv, jag kan utveckla tanken om någon frågar.

De senaste dagarna har jag varit upptagen med en musikvideoinspelning. Det började med att kameran la av, hatar klabb, lösningen blev en billig amatörkamera. Snabbt och enkelt med taxi. Så här i efterhand var det nog det bästa som kunde hända. Arbetet blev mer spontant. Tror det tillför slutresultatet, men jag vill inte vara i bildredigerarens och klipparens kläder, de får det slitsamt. Lycka till.


Bilden. Lund sent nittiotal. Kort och gott.

T.