Tuesday, May 8, 2007

Många frågor.

Sitter och formger en affisch till en slags teaterföreställning. Som ett fint initiativ att berätta om Landskrona. Det är kurden som har snabbmatstället vid Oliver som är producent och manusförfattare. Han har precis gett ut en diktsamling. Den står i min bokhylla. Där står den oläst. Än så länge.

Det handlar om att försöka göra saker man tror på. Kurdens föreställning är ett bra initiativ. Kanske kan det få människor att vakna. Många människor behöver vakna. Och inte bara välja de lätta alternativen. Se längre. Naturligtvis hjälper jag honom helt utan flis. Det gör jag gärna. Jag har ju så jag klarar mig. Just ni i alla fall. Någon månad till.

Så var valet avgjort i Frankrike. Vindarna är de samma här som där. Varför. Varför. Varför.

Nu är det så att vi alla. Exakt vi alla. Vi måste se till att aktivt börja arbeta för en mer solidarisk livssyn. Jag har inga svar. Långt därifrån. Men många frågor.

Men.

Ett förslag är att föröka blicka framåt. Se möjligheter. Det är nya tider. Lev utifrån det. Använd kunskapen just du besitter. Skriv. Prata. Knäpp. Kramas. Le. Sitt ute. Bara var snäll. Hjälp någon. Sjung. Istället för att vara mot ex miljöförstöring. Kan du vara för miljövänligt.

T.