Thursday, May 24, 2007

Livliga Gatan.

Nu är det klart. Nästa vecka åker Andreas och Camilla till Paris för att hänga mina bilder. Det är ett urval från -En Blues från Landskrona, bilder som ingår i Agiteras samlingsutställning -Mellan 4 Ögon. Har ni vägarna förbi så titta in, kika på bra bilder, och säkert något glas rött att sutta på.

Adress: Galleri La Loge, 14 Rue du Point Neuf, 75001 Paris.

En annan utställning. En mycket häftigare sådan. -Livliga Gatan. Unga fotografer i södra Sverige har tagit Malmös gator i besittning. Gjort hela Malmö innerstad till en utställningsplats. Bra fotografi på allas gator. Ett arrangemang helt i min smak. En uppmaning. Fotografer i övriga delar av världen. Låt er inspireras. Sno idén och gör det samma på era gator. Så fort som möjligt. Rocka på mina vänner. Jag är mycket stolt över er. Äntligen lite punk i skiten.

Här hittar ni information och bilder från -Livliga Gatan. Lär uppdateras på fredag: http://livliga-gatan.blogspot.com/


Bilden är från Paris, en bit ovanför Place Pigalle, tagen för ett helt gäng år sedan. Den har för övrigt en vän till mig på sin vägg. En jätteprint. Säkert en gånger två meter. På tal om prylar på väggen alltså. Tur är väl att människor vill ha fotografier på sina väggar. Tur för mig.

T.

Ps. På lördag blir det mer offentliga utställningar i Malmö. -Vill du, så kan du, så får du.