Tuesday, June 30, 2009

Håll Käften...

Skulle se en utställning. Vårsalongen. Glömde att det var måndag och stängt. Fick bryta mig in, nä, naturligtvis inte, men efter ett litet mobilsamtal och en del tjat fick vi gå in bakvägen genom cafeet. Kanske kan man kalla mig envis, tycker själv att det låter bättre med att jag följer mina infall, på gott och ont. Har jag bestämt mig ger jag mig aldrig (sällan). Och det är väl både min styrka och svaghet.

Nu ikväll var jag iväg och knipsade några sk skådespelarporträtt. Längesen jag hade så kul på ett uppdrag, ibland hookar man helt enkel, och när jag satt på tåget hem tänkte jag hur lyckligt lottat jag är som får möjlighet att träffa så många intressanta människor, och dessutom få betalt. Alltså ska jag bara hålla käften och vara glad.

För övrigt lyssnar jag på -Miss Li.

T.