Thursday, June 4, 2009

Europaväg Fyra.

Jag har hört att du är ute med ditt band igen, jag har hört att du tänker på mig när du åker längs vägen med gitarren i din hand, jag vet att du precis som jag letar efter ett hem, ett hem där du kan blicka ut mot havet och äntligen känna ett lugn igen.

När du tittar upp mot himlen och ser städer flyga förbi vet du att väskan inte behöver släpas längre nu, att dina vänner inte sprungit bort från dig, att du kan starta om på noll, och du vet var jag finns och du vet att din resa en dag kommer att sluta här till sist.

När du står ensam i regnet och allt känns tungt spelar det ingen roll vad du säger, du måste tro mig, bara slå mitt nummer så kommer jag och hämtar dig, det är sant.

Jag vet att du alltid tänker på mig och att livet saknar mening. Jag vet att du har bråttom nu, men då är vi två, jag måste skynda innan mälaren fryser igen. Jag vet att du levt med mörkret alltför länge och det är tid att ge dig av. Det spelar ingen roll vad du säger eller gör, för du vet att jag finns här, och att vägen alltid kommer att sluta hos mig.


T.