Tuesday, June 9, 2009

Tålamod.

I går blev jag intervjuad om mitt bloggande, och vi kom in på tid, eller jag kom in på tid, att mitt bristande tålamod inte är min starka sida. Att jag inte är bra på att vänta. Det kan vara allt ifrån att vänta svar på ett mail till ett beslut om en bokutgivning. Märker att väntan kan bli min fiende. Kanske är det inte väntan i sig som tär på mig, utan mer att jag lägger något i andras händer, som då blir till andras beslut, men ibland är man nästan tvungen till det. På ett eller annat vis i alla fall. Problemet kan vara att jag hinner tröttna och att mina känslor svalnat när svaret eller beslutet till sist dyker upp. Visserligen har mitt tålamod blivit lite bättre med åren, men vet egentligen inte om det är till en fördel, det där spontana uttrycket kan gå förlorat, och det är ju faktiskt den energin som är min styrka.

Alltså. Ge mig ett bra tryckeri och en påse pengar så ska jag göra minst fyra böcker innan sommaren är över. Fyra bra böcker och lika många utställningar.

T.