Wednesday, July 18, 2007

Holidays In the Sun.

En billig semester i andra människors skit.

Jag tänker gnälla. Låta som en pensionär. Jag tar mig den rätten. Förra veckan drog LandskronaKarnevalen genom stan. Torsdag till söndag. Människor som gräshoppor över fälten. Jag förstår inte det roliga i dessa stadsjippon. Det handlar om kommers, fylla och dålig smak. Inget annat. Absolut inget annat.

Jag förstår det inte. Det är mycket jag inte förstår numera.

Att göra det. Göra det på sitt vis. Göra det med ryggen rak. Det är viktigt. Tror det är så jag fostrat mig själv (möjligen är det Bo). Någon i min krets fungerar likadant. Han har en bok som måste ut, måste ut nu, då ger han ut den. Spelar ingen roll vad förlaget säger. Han ger ut den själv. Jag har sagt det innan. Säger det igen. -Att göra det, det är vad det handlar om, att göra det själv.

Lär av det.

T.