Tuesday, July 10, 2007

FlumVänster.

Blev i fredags officiellt benämnd, under insändare i Helsingborgs Dagblad, som flumvänster. Det kan jag nog ta. Vet dock inte riktigt vad flumvänster innebär, men förstår att det inte är menat som ett positivt epitet, mer som ett skällsord. Jag har aldrig varit aktiv i något parti. Varken till höger eller vänster. Tror inte alltid på partipolitik. Vill inte huka under en röd, grön, blå eller brun fana. Vill inte huka över huvud taget. Möjligen stå upprätt vid en svart, men får passa mig att inte svärtan börjar skifta i blått eller brunt, det är lätt hänt. Svart bleks ofta i solens sken. När livet blir för lätt och tryggheten knackar på dörren.

Men det är nog så. Jag kan nog kanske vara flumvänster ibland. -Flumvänster. Smaka på ordet, det smakar faktiskt riktigt gott, låter vackert på något vis. -Flumvänster.

Och jag bad säkert om det.

T.