Sunday, September 20, 2009

Nu I September.

September fortsätter tro det är sommar här. Vi satt vid havet och dela vin medan solen gick ner igår, fast egentligen dagen innan då, och i går var det lugn i vännernas nya koloni. En flumkoloni på ett bättre sätt. Där man bara kan sitta med en kopp och lukta jord.

"...om skräpet hinner ikapp dig, drömmen flyr och vardan gror, om du letar efter tråden, eller bara saknar en bror, om du har halsen full av månader av slit...ta din packning över gränsen och kom hit..."

Jag omstrukturerar. Hittar nya stigar att trampa upp och göra till mina. Jag ser, och jag känner, och jag hör mer nu. Det är en kreativ tid med mycket bra arbete som ger mig det jag behöver sådär jävla mycket. Som ger mig det där lugnet inifrån.


Kärleksstigen. Visst är där vackert...och den är min...kärleksstigen.

T.