Wednesday, September 23, 2009

Helikopterpilot.

Veckan började med att tre krimsnutar kastade sig ur bilen med dragna brickor och ville prata, som dom sa, det är väl nästan tio år försent tänkte jag då. Det var inget jag sa. En visitation skulle inte kännas direkt tillfredsställande, så jag bara log, log tyst, knep käft.

I vilket fall, jag var tvungen att dra vidare, skulle knipsa porträtt av en liten söt tös till en informationsfolder som egentligen är en reklambroschyr, fyrfärgstryck, fyra plus fyra, blanklaminerat, jepp.

Annars blir det en del resor. Snart paris för lite jobb och mera nöje. Sen ståkkolm för möte, och lite senare ståkkolm igen för att ta emot det där nudok-diplomet. Tack, det värmer, kul och smickrande.

Det var väl allt nu. Har mina tankar någon helt annanstans än på det skrivna ordet. Skitsamma. Funderar på att bli helikopterpilot idag.

Ha det fint folks.

T.