Wednesday, January 28, 2009

Blåljus.

Idag har jag installerat blåljus på min toalett, och om man nu tvunget ska injicera, då får man göra det i köket. Idiot.

Det pumpas in skatteslantar men var tar de vägen. Jag undrar det allt oftare. Har vänner som verkligen behöver vård, men möts med samma svar om och om igen, det finns inte någon plats just nu. Jag är ingen stolt skattebetalare längre, och du Mona, jag känner mig inte ett jävla dugg sexig när jag var månad överför mina slantar till skattekontot. Berätta för mig var skiten tar vägen först, sen kan vi snacka sex, och jag lovar att jag ska ge dig det du vill ha då. Idiot.

En polare kom förbi på frukost i måndags. Herrejävlar vad risig han var, ett totalt vrak inombords, hela själen var i trasor. Ingenstans tar de emot honom. Det är minst ett halvår i kö och han tvingas att köpa sin medicin på gatan, det är hans Sverige just nu, det är så människor kan ha det idag.

Hittade en sk blogglista med någon slags Blondinbella och Kenza i spetsen. Och det var inte direkt så att jag blev speciellt intellektuellt stimulerad, jag dömer inte, det är bara inte mitt Sverige i år.


Han ringde sen, min polare, han var totalt desperat, och ville att jag skulle plåta honom. Han ville att jag skulle följa hans liv fram tills det smäller. Tills det klickar, som han sa.

-Varför vill du det, frågade jag.
-För då kan alla se vad som drev mig till det. svarade han.
-Jag gör det, sa jag, men då måste jag få fotografera allt.
-Såklart, svarade han, det lovar jag dig.

Det är mitt Sverige.

Undrar om jag kan göra skatteavdrag för alla projektresorna. Idiot. Kanske kan vi göra en smaskig bilddagbok på internet. Idiot. Undrar om akutbilens blåljus gör sig bäst i färg. Idiot.

T.