Thursday, January 22, 2009

En Bra Dag.

Igår kom solen till mig, jag såg den gå upp över taken, och snart kan jag slåss mot alla lejon igen, men inte än. Städar och vädrar ut, hittar kvarglömda kläder och blanka mynt, sopar undan gammalt damm och skapar nytt.

Idag är en bra dag, det kände jag redan igår, och jag hör barnen spela boll på gatan. Spännande uppdrag ramlar in och jag hittar två vackra stolar på gården. En vän kom förbi med frukost och en ny inspelning, det lät bra, men jag vattnar mina växter och tänker på en annan vän.

Går igenom nya kontakter och lagar contaxen med fransk aprikosmarmelad. Röker inget nu och dricker mindre än jag kanske bör. En kvinna från ett magasin ringde och vill att jag ska presentera mina bilder i nästa nummer, det gör jag gärna, bra bilder i magasin är alltid kul. Byråns bildförsäljning börjar komma igång efter helgernas tystnad och jag ska senare göra en utställning tillsammans med en bättre kvällstidningskrönikör.


Har skaffat mig en duk till mitt bord och en matta till mitt golv, jag äter söta klementiner och mosar min potatis själv, men längtar till en fin liten bar i Berlin. Läser Pär Rådström och har lite bättre koll på mina kvitton i år.

T.