Friday, March 16, 2007

...som en hora.

Träffade D. Kul att se att det går bra för honom. Har mycket knäck. Han har arbetat stenhårt för det. För att komma igång. Det ska vi inte glömma. Kul att höra vilken energi killen har. Mer sådant. Borde ta en bira och något käk med honom, prata, nu när han är i skåne, hinner inte. Har en trycksak som ska iväg på onsdag. Skiten är inte ens halvfärdig. Helgarbete. Pallar egentligen inte. Pengar. Hora är vad jag är. En människa som säljer sig för pengar. Har blivit för mycket sådant på sista tiden. För mycket fnaskande. Måste koncentrera mig på egna bilder och projekt. Nu. Måste.

D bor i ståkkolm numera. Vi bestämde att jag bör slagga hos honom när jag gör jobb där uppe. Gärna för mig, gillar inte hotell, gillar mer D. Ska snart upp dit och filma. Då ska vi käka rå fisk, prata, dricka öl. D och T. Vi.

Snackade med F från Galleri Format. Ska snart ställa ut där. I april har jag för mig. Eldsjälarna på Format är värda all eloge jag kan ge. De arbetar helt ideelt. Gör det bra, har en proffsig attityd. Har ställt ut på många ställen genom åren, även på riktigt etablerade ställen, men har sällan upplevt ett sådant engagemang som från Format. Det gör mig glad, lättat, slipper rodda allt själv för en gång skull. Skönt.

Jonas har vernissage i dag, en utställning på sitt dokumentära arbete om skatekulturen. Stör mig att jag inte hinner vara där. Tror han skulle blivit glad. Jag skulle varit glad om jag var där i alla fall. Får trösta mig med att jag sett bilderna tidigare.

Nu återgår jag till ettor och nollor. Mest nollor.

T.

Ps. Läser just nu -den vedervärdige mannen från säffle. Originalutgåvan såklart. 48 pix på tradera.com. Och det blev två paket räknudlar till middag, sedan festade jag på en Marlboro, chokladöverdragna lyxbilar och några grov portion.