Wednesday, January 31, 2007

Veckorapport.

Precis hemkommen från ett kul knäck. Har varit och knäppt till en utställning. Spelplan ska den visst heta och har vernissage på lördag. Tror det kan bli riktigt bra. Liv blir det i alla fall...det rör sig och låter mycket...

Förra vecka var jag hjälte. En riktigt riddare som räddar kyska jungfrur från eldsprutande och farliga drakar. Nästan.

Någon hade anlagt en brand i min källare. Och jag släckte den. Ringde brandkåren och räddade flertalet människor från att bli innebrända.

Nu väntar jag vid telefonen att kommundirektören ska ringa och ge mig tapperhetsmedalj på trappan till rådhusen. Kompanjerad av folkets hurrarop.

Jag väntar. Telefonen är tyst.

Just nu har jag mycket att så i. Många roliga saker upptar min tid. Mår bra.

Var på ett möte med Galleri Format (de som höll till i panorahuset) i Malmö i måndags. De har precis flyttar till större lokaler, 270 kvm, i kulturhuset Mazetti. Jag ska ställa ut där i mitten av april. Torbjörn Andersson inviger den nya lokalen i samband med fotobiennalen "Fotografi i Fokus" den 3 mars 2007. Man är ju bland fint folk. Torbjörns bilder brukar vara bra. Ska bli spännande att se.

Telefonen är fortfarande tyst.

Jag och Jonas Bergh är i slutfasen med vår bok. Ska vara klar och ligga i diskarna till den 1 maj, som en homage till Bo Widerberg, han dog ju just den 1 maj (kan aldrig vara en slump).

Det rinde precis. Det var inte kommundirektören.

Jobbar även med en dokumentärfilm om reggaebandet Svenska Akademien. Gillar att arbeta med film ibland. Det är så annorlunda jämfört med stillbilden. Att fota rörlig bild kräver ett helt annat förhållningsätt till mediet. Var tredje år känns lagom. Oftare än så riskerar att pumpa ut mig.

Tyst. Tyst. Är luren.

Drar till Island nu under våren och knäpper till Agiteras nya projekt Nordbor. Det kan ni följa på; www.nordbor.com

Väntar. Väntar. Väntar. Batterierna kanske slut. Nej, det var de inte. Väntar.

På fredag ska jag och Ami gå på kommunistmöte. Fräckt. Sen ska jag bjuda henne på en god middag. Hon är värd det tycker jag...

Detta var en regelrätt veckorapport.

Tyst är luren. Ringer han nu skiter jag i det. Trugar ingen.

T.

Ps. Tror Billy håller ett tag till. Känns så.