Wednesday, January 24, 2007

Min vän Billy.

Min jycke Billy har gått vid min sida i snart femton år. Han är av märket blandras. Och har alltid varit hyfsat fri. PÅ morgonen har han svårt för att resa sig. Benen lyder inte riktigt längre. Han verkar inte ha ont, men allt går långsamt nuförtiden, men hjärnan är lika skärpt som alltid.

Tror många känner honom.

Vet att femton bast är mycket för en jycke. Vet också att jag inte riktigt får in i min skalle att han snart blir en änglahund. Det är svårt det där.

Billy har alltid varit hyfsat fri. Han har åkt själv till Ven när han tröttnade på mig en sommardag i kyrkoparken. Han gick och la sig utanför Jockes krog en gång när han blivit av med mig (krogen där jag brukade hänga då). Han fixade husrum åt oss när vi var i Sollefteå. Billy har alltid haft full koll.

Ami ska ta honom till doktorn. Han kan kanske får någon medicin.

T.