Tuesday, April 14, 2009

Röra På Sig.

Nu börjar det röra på sig och solen verkar vilja stanna. Igår i Malmö med projektmöte och sen en vänträff, idag vårstädning och champions league-fotboll, snacka om match. Bokföringen lämnad till revisorn och tre större uppdrag levererade. Arbetet med polaren författaren börjar bli på allvar. I morgon ett möte i mitt kök med chefredaktören Magnus och till helgen iväg för att träffa kollegor. Det rör på sig trots allt, men flumma vid havet hinner jag alltid, det är ju då jag arbetar på riktigt...


...som med mitt reportage om alla mina havspromenader. Bilden på clownskorna ovan är tänkt som första bild i reportaget. Det är viktigt att börja med en liggande bild med tanke på ämnet. Då en liggande bild alltid upplevs som mer harmonisk än en stående bild. Tänkte att Utemagasinet, Sveriges ledande magasin om friluftsliv och äventyr, kanske skulle vara intresserade att publicera materialet när det klart. Men vi får se, kanske gör jag en utställning av det i stället, kanske en utställning och en bok.

T.