Monday, April 28, 2008

Outoffocusmag.

David S och hans liga har dragit igång ett virtuellt bildmagasin. Visserligen inte går, har säkert funnits i ett år, ett mycket bra initiativ kan jag tycka. All heder åt dessa eldsjälar.

Jag går in där och kikar med ojämna mellanrum, det är alltid kul att kolla bild, och det är mycket bra som ligger där. På senare tid har det hänt något, det går trögt med nytt material. Det måste finnas många fotografer här i landet som har bildprojekt att visa. Eller det kanske är som med allt annat här i världen, mycket snack och lite hockey, jag vill inte tro det, jag vill tro att vår yrkeskår har lite mer passion än så. Jag måste tillåta mig att vara naiv.

Länk: http://outoffocusmag.com/

Vad fan väntar ni på. Och ni som redan kört. Ni har väl mer att köra. En handfull projekt om året kan man väl begära av en frisk människa, för det är väl inte så att hela kåren är sk bruksfotografer, några punks måste det väl finnas kvar här i lilla landet.

Kanske är det så att alla är fullt upptagna med photosnoppdebatten, att ingen hinner knipsa, eller med tugget om vad som är dokumentärt eller inte dokumentärt. Kom igen nu mina damer och herrar, tid att dra vidare, släpp loss, det är vår.

T.