Sunday, April 6, 2008

Gästboken.

Plockade ner min utställning härom dagen. Sitter och bläddrar i gästboken medan imaconen tuggar tri-x. Nya prylar på gång.

Någon skrev, -you have eyes, och refererade till Jack Kerourac och Robert Frank. Det var stort för mig.

Någon annan skrev att Helsingborg och Dunkers borde lära sig av detta. Lite ler jag allt åt de orden (och då ska vi veta att Sally Mann hänger där just nu).

Sedan ser jag att någon tycker att jag borde fotografera våra vackra parker och hav. Det kändes inte lika stort, men lite ler jag i alla fall för där har vi det igen. Människor som anser sig ha rätt att tala om för mig vad jag bör göra och inte göra. Det funkar inte riktigt så.

Sen att museet köpte ett par printar gör inte direkt ont.

T.

Ps. Nu ska utställningen vidare på annat håll. Om någon vill ställa ut den är det bara att höra av sig.