Sunday, October 25, 2009

Konfetti (återvinning).

Skulle hjälpa en kamrat att få iväg en massa prylar till tippen. Vi bar ner vinylspelare, en gammal men fullt fungerande tv-mottagare, och någon möbel. Från trappan bredvid kom det ut en för smal och lite spattig kille som ville ha allt. Vi bar såklart upp det till honom istället. Först en massa trappor ner. Sen en massa trappor upp igen.

Visserligen tror jag att han kommer att förvandla elektronikprylarna till konfetti ganska omgående, men det gör inget, det viktigaste är att de kommer till användning, på ett eller annat vis ...

Sen hörde jag om en annan kamrat. Han hade gått på gatan och träffat en kille som satt och sålde lite prylar utanför sin port. Min kamrat frågade om han inte hade mer att sälja, jodå, det hade han, och det slutade med att min kamrat köpte hela hemmet för tvåtusen pix. Killen skulle flytta till ett kollektiv och behövde inget längre.

Själv står jag här med min jävla box och funderar på om jag borde göra den till konfetti. Eller kanske sälja den. Jo, boxen är till salu idag, är man intresserad hittar man mitt nummer där ute.

T.