Tuesday, August 18, 2009

Draculas Syster.

Det är mycket fotografi nu, i helgen var planket i Götet, nu igår och idag pressvisning och hängning av vår utställning på Valfisken, och om någon helg blir det Malmöplanket. Det är kul att det rullar. Jag mår som bäst där det händer. När jag får träffa nya människor.

I Simrishamn träffade jag draculas syster och hennes svarta ulmerdog. Det var i huset jag bodde, ett stort gammalt stenhus med gallergrind mitt i byn, och jag fick sova i en säng från sjuttonhundratalet (men med en Hästens madrass från i år). På morgonen serverade hon en frukost med hemlagad marmelad och kaffe ur silverkanna. Det är det jag menar. Där det händer trots att tiden verkar stått still.


På lördag är det vernissage klockan 11:00 till 14:00, då bjuds det på folköl med rohypnol, och för dom som kör blir det riktig äppelcider från Kivik. Kan man hoppas.

T.