Monday, August 3, 2009

Badkaret Och Jag.

Då är jag hemma igen, och hoppa direkt i badet, stugan i Ystad hade bara dusch. En liten miss i planeringen. Jag är glad över mitt badkar, det är en bra arbetsplats och vi är som nära vänner, badkaret och jag. En sann kärlekshistoria.

Idag regnar det, jag gillar långsamma sommarregn, det är vackert när flickorna blir våta i håret. Sensuellt på något vis. Nästan sexigt.

Märkte att jag betalat in för mycket skatt förra månaden, så denna månad är jag skattebefriad, som en sedelbunt i fickan jag glömt. En liten tipsvinst för mig som annars aldrig vältrar mig i pengar men alltid överlever.

Det är mycket kreativt nu. Mitt och Agiteras nya arbete (-just like you) börjar ta form, en porträttutställning med den nakna människan i fokus, det gläder mig att bokens förord kommer att skrivas av en författare jag uppskattar mycket. Mer om arbetet kommer att köras i Kamera & Bild under hösten. En artikelserie i tre delar.

Sista möjligheten att se Nordbor är den 22 aug - 26 september på Galleri Valfisken i Simrishamn. Alla välkomna på vernissage lördagen den 22 klockan 11-14.

Det finns fortfarande Nordborböcker kvar. Skicka mig ett mail om intresse finns (thomashjohnsson@hotmail.com).

Arbetet med nya Bluesboken är hela tiden närvarande. Till jul är det tänkt att den ska finnas i handeln, och tror man kan säga att tråden är att komma tillbaka, komma tillbaka på ett eller annat vis. Som tidigare blir det personliga berättelser i text av Jonas Bergh och i bild av mig. Det är ingen fortsättning. Eller kanske det just är det det är.

Den 15 aug är det Göteborgsplanket. Den 29 är det Malmöplanket.


Det är mycket kul nu för den rastlösa ankan som blev en svan (som egentligen är en räv). En räv som vandrar i långsamt sommarregn.

T.