Thursday, April 5, 2012

Två Blogginlägg.

Helt plötsligt blixtrar minnet till och en gammal låt spelas upp i mitt huvud. Det är min polare Vikingson som pratsjunger. Alltid denna aktuellitet när inget förändras. Vill du lyssna själv. Sök på Svenska Akademien på Spotify.

"Vi säljer bomber och granater till totalitära stater. Kemikalier och opiater till småbarn på gator. Man kan backa en diktator, rucka på principer, rentav hjälpa till att tysta dom få som begriper. Men ny lag är bara yta, för en ny lag kan man bryta, domarn kan man pröjsa, hela juryn kan man byta, tjänstemän kan man muta, vittnen kan man skjuta. Du jag vet vad som ska till för att få det sjuka att sluta ...

... vanligt hyfs och sunt förnuft."


Idag bjuder jag på två länkar till blogginlägg som bör läsas idag:

Kulturskribent Jenny Maria Nilsson: Vi, Svenska folket.

Den där fotografen Micke Berg: Om ungdomars situation.

Själv sitter jag och fejar med utställningsproduktion när jag även borde arbeta med ett DVD-omslag. Troligen skiter jag i allt och går ut i solen istället. Dagens fråga är om postens sorteringspersonal missbrukar Bensodiazepiner. Sävlig är numera deras honnörsord.

T.