Tuesday, March 29, 2011

Citat och Utställningsinformation.

På lördag öppnar utställningen Där Oskulder Kysser på Café 261 i Landskrona och hänger över skånska konstrundan och förbi påsken fram tills vi tröttnar. Det blir ungefär ett trettiotal aldrig tidigare visade gatubilder från Paris. Alla tagna bara för några veckor sedan.

"Jag älskar gatufotografiet. Så fort jag har tid ger jag mig fortfarande ut med en kamera. Att fånga ögonblicken du inte kan kontrollera, som en Cartier-Bresson. Det är det finaste du kan göra."

/Mary Ellen Mark


Jag tycker om att visa mina bilder där de möter en publik som kanske inte annars går på institutionerna. Helt enkelt låta bilderna komma till sin publik istället för tvärt om - men mer som ett komplement och mindre som ett ställningstagande.

Printarna är i numrerad upplaga och är alla till salu.

T.

Ps. Ännu en bok? Någon ringde idag och föreslog ett samarbete.