Saturday, April 3, 2010

Älskade Hundar I och II.

Mitt arbete med hundboken har tagit en ny vändning. Upptäckte att jag numera fotograferar med ett helt annat anslag än tidigare, sen när jag gick igenom mina gamla hundbilder kändes det som att jag var tvungen att slänga hela skiten och koncentrera mig på det nya, kan liksom inte att blanda nytt och gammalt. Femton års arbete i soptunnan. En ganska jobbig känsla ...


En tid senare promenerade jag med en vän längs Spree i Berlin. Jag berättade om mitt dilemma, om min ambivalens, och om att jag måste börja om från början igen.

Min vän tog en klunk på sin Beck´s och tittade långsamt på mig.

- Men Thomas, du gör såklart två böcker, ungefär som när Guns´n Roses släppte Use Your Illusion I och Use Your Illusion II, två böcker i samma paket. Älskade hundar I och II.

-Två böcker. Naturligtvis.

T.