Monday, April 5, 2010

Med Hjärtat Intakt.

Soppar film som om det vore söndag. Skulle deltagit i en manifestation mot våld men kom till stan försent. Herr Berg har skrivit en vacker liten text om höstregn, gamla kärlekar, bilder och snö som faller. Blandrasen ligger vid mina fötter och tittar på.

En liten människa har spöat ett äldre par så kvinnan avled. SD gör partipolitik av det. Sorgligt. När ska jag sluta behöva skämmas när jag berättar att jag är från Landskrona. Börjar tröttna på att förklara och försvara när jag sitter på krogar i andra städer.

Såg Petersen och Nykvists utställning i fredags. Det är med stolthet jag berättar att Ralph är från Landskrona och dessutom en vän till mig, en fotograf som betytt mer för mig än han kanske förstår, jag kommer alltid hålla honom högst av alla. Fina människor tar sig aldrig till toppen men behåller alltid hjärtat intakt.

T.