Friday, April 16, 2010

Godsherre.

Vad gör vi med våra liv. Lever vi det liv vi vill, det liv vi drömmer om, lever vi i våra drömmar. Tror det kan vara bra att ställa sig dom frågorna ibland. Själv är jag faktiskt ganska nöjd. Jag får göra som jag vill och ingen kan bestämma över mig. Det är bara ett lantligt hus, eller mer stuga, en gård kanske, jag kan sakna. En egen liten flumgård där jag kan odla och bara gå runt och fnula för mig själv. Tänker ofta varför jag inte grejat det än, vad jag väntar på, vad som hindrar mig. Antagligen vill jag inte tillräckligt mycket än. Är väl inte tillräckligt pigg på att träla ihop stålarna - och banklån kan jag som frilansare totalglömma. Min plan är att knycka ett ställe. En ockupation helt enkelt, bara ta det man vill ha och behöver, det finns ju så många som redan har så mycket. Häckeberga Slott ligger vackert och är helt i min smak. Det kanske kan vara något. Vi får se hur det blir med det. Men jag kan helt klart se det framför mig;

Godsherre Thomas H Johnsson.


Den här lilla krabaten bör vid det här laget växt upp till en riktig godsherre. En godsherre med ridbyxor, monokel, och käpp med silverkrycka såklart. Vad jag minns hade han alla förutsättningarna.

Annars: Kika på Catherine Camerons prylar på www.serge.se.

T.