Thursday, April 29, 2010

Som Tom och Huck.

Livet kan erbjuda många vägar. För mig handlar det mycket om att överleva. Överleva på alla plan, ekonomiskt, själsligt, och det ställer naturligtvis stora krav. Jag måste vara påhittig och se till att skapa mina egna arbeten. Jag måste vara lyhörd för rätt läge och för de bästa förutsättningarna - timing som jänkaren säger. Sen tillåter jag mig att misslyckas, och misslyckas gör jag, men i mina ögon är det att lyckas, det är då jag provar andra stigar och trampar vidare i nya skor. I slutändan handlar det om att försöka vara fri och bestämma över mig själv och mitt eget liv. Försöka göra sådant som känns bäst, sådant som ger mig personlig tillfredsställelse, men inte som en kamp eller strävan, utan mer som en vacker sång vid rodret på flotten längs Mississippi. Ibland måste man iväg för att hitta hem.


Vad behöver en människa. Mat, kärlek, stimulans, och snus förstås.

T.