Thursday, September 11, 2008

Min Kåk.

Man skulle kunna tro att folket i min kåk har någon slags rivningskontrakt, det flyttar in och ut nya människor hela tiden, idag har det flyttat in ett slags tjejkollektiv i femman högst upp. I lägenheten sidan om min har det bott tre olika familjer under ett halvårs tid och i dörren mitt emot springer det okända människor hela tiden. Det är såklart kul med nytt folk, men jag börjar undra om det är något med huset jag inte känner till, om kåken är mögelskadad eller om det är något annat jag missat. Själv är jag antagligen på väg härifrån på ett eller annat vis inom en ganska snar framtid, det känns så nu i alla fall, något nytt måste in.

Efter en lugnare tid börjar det röra på sig nu, boken jag skrev om härom kvällen ska hämtas och distribueras, filmen om SA visas i Malmö vid tre tillfällen under European Social Forum nästa vecka. Samma film släpps även i dagarna på dvd, håll utkik i en butik nära dig, du får 35 min ej tidigare visade scener, tre livelåtar, samt kortfilmen om Sture på samma dvd som huvudfilmen. Vad den kommer att kosta vet jag inte riktigt, det är väl distributörerna som sätter inpriset, men den kommer inte att vara dyr, så mycket kan jag lova. Annars förs förhandlingar med svt, om man orkar vänta alltså.


Bilden. Simon från SA, han gör mycket arbete i bandet, men syns inte så mycket i filmen. Vilket är synd kan jag tycka.

T.

Ps. Ikväll på svt 1 kl 21 visas polaren Csabas film -Väsenpumpen.