Sunday, September 14, 2008

lilla landet.

Jag arbetar nu med en ny bok och utställning, lilla landet blir ett bra arbetsnamn, har knipsat fokuserat sedan i våras, och nu är det tid för första gallringen. Jävlar vad mycket skit som fastnar på negativen, ja så är det, negativ blir det när det är på riktigt. Är absolut ingen bakåtsträvare, det är egentligen inget större fel på det digitala, men det är inte roligt. Och jag måste ha roligt, det är förutsättningen, annars kan jag lika bra skita i det.

Hade en gammal vän på besök igår för lite kritik. Det är viktigt för mig, att bolla lite på vägen, även om det oftast blir som jag redan bestämt i alla fall. Men det kommer att ta tid, minst ett år till, det måste få ta den tid det tar när man arbetar som jag. Innan dess blir det en porträttutställning...


...och innan dess blir det vernissage på Konstnärsgården i Jönköping.

T.

Ps. Annars är det fortfarande kantarellerna jag drömmer om.