Thursday, June 14, 2007

Ofokuserad.

Producerar just nu en utställning. En beställningsutställning. Jag gillar att inte stänga in mig i ett hörn och bara knäppa. Det är kul med varierande uppdrag. Uppdrag med hundraprocentig frihet. -Gör vad du vill. Bara det blir bra. Så sa uppdragsgivaren. Najs läge måste jag säga. En drömsituation för många. Även för mig. Så är det, men har just nu svårt att fokusera, mina tankar finns på annat håll. Gör istället allt jag inte borde. Skriver blogg exempelvis. Läser sporten (undviker superettan). Pular med gammal skåpmat. Diskar trots att jag diskade igår.

Försöker på annat vis. Går och tar ett bad. Köper Marlboro trots jag slutat. Sätter på Dag Vag och kaffe, ett gammalt trick, bra musik och överdosering av kaffe. Försöker skissa på utställningen igen. Var rätt medicin tror jag. Det är bäst att blanda och det gäller det mesta här i livet.


Bilden. En helt meningslös sådan. Bygger mest på linjer. Linjer förändrar ingenting. Finns ingen story eller känslor i linjer. Alltså ett misslyckande i mina ögon. Knäppt vid Medborgarplatsen i Ståkkolm när vi skulle ta lunch under inspelningen av SA-filmen. En film som producenten vill ha premiär på till hösten. Jag är inte lika säker på det. Vi ska ha ett möte om saken på onsdag. Ett heldagsmöte. Tidig morgon till sen kväll.

T.