Wednesday, March 14, 2012

I korthet Idag.

Mina morgnar är pigga. Idag ska jag sätta mig på trappan till Jennys galleri och tända en Montecristo fyra och titta på alla människor som skyndar förbi. Solen skiner idag och imorgon och härom kvällen var jag i ordensällskapet Svarta Örnens högkvarter, det är sant, och helt oväntat, bakom en mintgrön ståldörr öppnade sig en annan värld. Då och där höll jag ett föredrag. Det mest inspirerande någonsin. Ibland blir allt rätt, kanske beror det på att något infinner sig hos mig, kanske är det publiken som är ärligt och genuint intresserad, eller är det mer en blandning av allt och mer ge och ta tillsammans. Det jag vet är att det kändes stimulerande och riktigt kul. Allt går igång och leder vidare. Numera sitter jag i styrelsen för FiF och vi ska försöka dra biennalen mer internationellt och aktivt arbeta med att styra upp helhetsintrycket. Det är ungefär det jag ska fundera över på galleritrappan när solen värmer. Nu när människorna ändå bara springer förbi.

T.