Monday, March 12, 2012

Fotografera.

Det rullar. Förra veckan höll jag ett föredrag som ett slags samarbete med Canon och ikväll ska jag visa mina bilder och prata på FFiM. Två föredrag på två veckor, det är mycket, visserligen tycker jag om det, men jag måste hinna fotografera också, inte bara prata. Igår gjorde jag det. Fotograferade. En vägg i ett folkets hus byggdes om till något helt annat och bilden blev bättre än förväntat. Allt klaffade. För mig är det viktigt att landa rätt i början, annars riskerar jag att en olust smyger sig in och infekterar hela projektet, i det här fallet är det ett ganska stort uppdrag med rekvisita och modeller och en massa roddande, halkar jag snett i starten är det lätt att börja tänka för mycket och sen kan det vara svårt att hitta tillbaka. Glädjen och kreativiteten måste få ta plats. Därför känns det skönt när det rullar. Idag och hela våren.

T.

Ps. Bilderna kommer att köras som en kampanj i sommar. Kika då.