Thursday, March 15, 2012

I En Dubbelsäng.

Nu börjar allt om igen. Det var ett jävla hålligång på galleriet igår. Jenny och Lotten och hennes kompis höll på med stora - vad det nu var - över hela golvet, och Tony fixade med ramar och glas till min kommande utställning, Kling och Klang på spaningsuppdrag traskade omkring på andra sidan vägen och Petter kom förbi med några printar som ska hängas till påsk. Själv satt jag mest på trappan med en kopp och tänkte på en tomteverkstad och lyssnade på bilarnas tjut och trastarnas pip.

Gatan här är tystare. I ett hotell på andra våningen med fönster mot en park ligger jag ensam i ett dubbelrum i en stad lite längre norrut. Jag måste väckas i gryningen och ut i ett lägre ljus. Medan kvällen försvinner gallrar jag bilderna som snart ska upp på väggarna i konsthallen i staun. Min metod är enkel, bilder som många uttryckligen gett sin uppskattning åker bort direkt, det här blir inte en sådan där utställning med gillaknappar och smicker. Du hittar alltså ingen skatt på slutet. Sorry.


En helt annan utställning är på gång och jag representeras med tre printar. Svenska och danska fotografer i en gammal fabrik mitt i den skånska naturen. Waterfall Factory. Nu i påsk. Klicka och läs.

T.