Thursday, May 8, 2008

Som Ett Möte I Monsunen.

Har varit ute på vift. Berlin med första maj firande, eller firande och firande, det vet jag inte riktigt om det var, men kul hade jag i alla fall. Sedan for jag med en fullriggare från RyanAir (Taifun) till den svenska huvudstaden med bröllop, pollenchock, softa dagar i lä, halv Carlsberg på Flaggan och asiatisk hämtmat i folie som ett slags proggliv utanför Gnesta ungefär sådär enkelt det kan bli, blev det.

Som ett möte i monsunen, då tror jag ni kanske förstår saken bättre, för vid kanalen delade jag ett par bira från Jamaica med Fredrik Nilsson, min gamle ungdomsvän, tv-producenten ni vet.

Vi har vänt och vridit på varenda kontrakt men jag är tvungen att skära ner till nästa säsong, sa Fredrik, det är hemskt men det är sant.

Med taxis hjälp kom jag sedan till Erstagatan tjugonio.

Utan pass och pengar stod jag i trappan...när en man med kamera runt halsen plötsligt mot mig går, sveriges gaphals nummer ett...

Jag blev klädd i brun kostym. Jag fick låna nya skor och ett pass med sveriges vapen och porträtt. Bruden bjöd på vin av alla de sorter jag ditils aldrig hade sett.

Nu säger jag adjö, för en stund, och skånepågen går ombord.

-Ja, men, Thomas, hunden, var är den?!

-När vi träffas nästa gång ska jag besvara dessa ord, för nu hoppar jag på tåget och sätter kurs igen.

T.