Thursday, May 22, 2008

Lite Hit och Dit.

Idag har jag blivit intervjuad av en ståkkolmsbaserad journalist. För någon vecka sedan var jag föremål för Hyresgästföreningens tidning, jag som inte ens är medlem. Börjar undra vad det är jag säger som är så viktigt. Och som så många verkar vilja höra. Visst, jag tycker själv att jag både är trevlig och intressant, men i alla fall. Kanske har jag reducerat mig själv till en slags proffstyckande åsiktsmaskin. Till mitt försvar så är det faktiskt alltid kul med nya möten, nya människor, nya ansikten. Idag blev det mer ett samtal än intervju, det gillar jag, och det var riktigt givande. En skärpt kille med många intressanta infallsvinklar. Hoppas vi möts igen längre fram.

För övrigt driver jag mest omkring just nu, knipsar lite hit och dit utan mening, skannar Tri-X, laddar upp bilder till byrån, bekymrar mig över min väns bakben, tänker på min kvinna, går på kundmöten. Det är mycket och inget samtidigt. Funderar på att ringa fröken ur och fråga hur hon har det idag.

Har inte speciellt bråttom. Jag behöver inte spara sex minuter. Jag behöver ingen tunnel genom Hallandsåsen. Ta det lite mer cool, jag bjuder på minuterna, har många över om någon vill ha. Gratis.


Annars har jag en teori om bostadsrätter och heltidsarbete. För att köpa en bostadsrätt behöver man låna (oftast) på banken. När man lånat bör man betala tillbaka, för att kunna betala måste man arbeta heltid, när man arbetar heltid blir man trött. Är man trött orkar man inte protestera (leva). Protesterar man inte blir man lätthanterlig.

T.