Monday, September 3, 2007

Längre Fram.

Vernissage på lördag. Utställning och boklansering. Det ska jag absolut gå på, gå själv, det bör tilläggas. Brukar sällan springa på vernissage och andra happenings, är inte riktigt min pryl, oftast lite för mycket hennarött och brokiga sjalar. Som en generalisering alltså. Fotografen är en av de få idag som fotograferar sin närmiljö, livet runt torget, bilder som blir viktiga längre fram. Jag känner honom inte, men vi träffades på min vernissage i våras. Mika Korhonen, den finske Ståkkholmaren, har plåtat Möllevången i Malmö. På tiden det blev gjort.

Det får mig att tänka på min vän C. Hon visade precis sina bilder från Ungdomshuset i Köpenhamn på Röda Sten i Göteborg. Bilderna är från tvåtusentvå, och är idag viktigare än någonsin, det sa jag till henne redan då.

Igår käkade ett pälsdjur upp min mobil, simkort, telefonbok och hela skiten. Känner mig helt jävla handikappad. Samtidigt som det är skönt på något vis. Vill ni nå mig, använd mail eller ring på dörren, vanlig post fungerar det med, tar lite längre tid bara.


Pälsdjuret på bilden har inget med texten att göra.

T.