Wednesday, May 18, 2011

Mycket Foto.

Jag har varit borta. Långt bort ifrån det digitala ett tag. Borta.

Varför är det där med etiketter viktigt. Jag fick ett mail om en intervju från någon fotostudent i det stora landet i väst, Amerika, han kallade mig fotojournalist, kanske har han rätt, jag vet inte, själv anser jag att mina bilder är mer subjektiva än objektiva. En annan tyckare menade att jag fotograferar dokumentärt. Gör jag det. Kanske. Kanske inte. Jag bara fotograferar, knipsar, det räcker ganska långt för mig. Inte behöver vi väl dela in allt i fack och kategorier. Annars blev jag telefonintervjuad av en journalist från en slags Applesite. Hon skulle höra av sig så jag kunde korrekturläsa texten. Det gjorde hon inte. Vad ska man säga ... inte mycket idag.

Det är mycket foto nu. Polaren Martin Bogren fick Claës Lewenhaupts stipendiet, det är han värd, den nya boken tror jag blir riktigt känslosam och bra. Killarna som aldrig sett havet gillade jag skarpt. Mäster Ralph Nykvist ställer ut nya bilder på Galleri Sagoy i Malmö och Jacqueline Hellmann visar sitt arbete om Cizzi på Fotografiska nu den sista maj. Tony och Jenny försöker på fart på printförsäljningen och för min egen del ska jag vara med på en välgörenhetsutställning i Ståkkolm. Annars är det mest uppdrag för tillfället - en del kreativa och jag mår bra och fyller guld i fickorna. Hunden måste ju få mat.


Katten med ... workshop i Trelleborg.

Höstens workshop i Motala är fullsatt. Kanske bokar vi in ännu en.

T.