Monday, November 22, 2010

Vid Vättern.

Det finns en föreställning om att man måste ha ett förlag i ryggen för att ge ut en bok. Samma föreställning är ganska vedertagen när man ska ge ut en skiva. Så är det inte, har man orken och engagemanget kan man göra det själv, och då slipper man dela slantarna med förläggare eller bolag. Nu är inte detta inlägg tänkt som kritik mot förlagsbranschen och annat löst folk som lever på konstnärernas kreativitet. Missförstå mig inte, jag menar inte att det skulle vara fel att be om hjälp, det är till och med jävligt skönt att slippa allt administrativt pyssel, jag menar bara att man kan göra mycket själv, det är liksom bara att göra det. Visst är det mycket slit. Men det är också mycket kul och absolut finns det trix som är bra att känna till. Kontentan är att det ligger på dig själv. Viljan och elden och du.

Annars ska jag hålla en workshop vid Vättern i Motala.

Länk: http://www.fotosidan.se/cldoc/56293.htm


Jag saknade Köpenhamn och kom hit igen som jag längtat.

T.