Friday, March 5, 2010

Reklam - Eller Eloge På Mitt Vis.

Nu sätter jag mig snart på tåget som en luffare, tågluffare, nä inte direkt så, men passar först på att göra lite reklam. En annan luffare spelar på Klubb Baktakt ikväll. Han kallar sig själv General Knas. Jag, precis som hans far, kallar honom Ivan. Egentligen borde jag ställa upp och gå dit, det är kul att det händer något och jag tror det kan bli en bra kväll, men ibland finns det viktigare saker i livet än att ställa upp. Det är därför jag bidrar på detta vis och vill ge all eloge till folket bakom klubben. Dörrarna öppnar tjugoett. Kör hårt hela natten och lycka till.


Bilden. Ivan på någon krog i Ståkkolm. Troligen på Kungsholmen, och troligen på en Indisk, vad jag minns bjöd han mig på mangolassi. Det kan visserligen ha varit någon annan gång. Men vi säger att det var så och krånglar inte till det mer än nödvändigt.

T.