Tuesday, March 9, 2010

Börjat Gro.

Har halsont och kan knappt snacka idag. Därför skriver jag.

Fick tag på senaste numret av -Journalisten, dom kör ett uppslag om min och Marias -Rosengårdsutställning, och det gläder mig hur snyggt det är redigerat, sådant är man inte bortskämd med. Lika viktigt som det är att inte acceptera dåligt formarbete är det att ge positiv feedback när något är bra. Kanske till och med viktigare.

Ett spelfilmsmanus har börjat gro i min skalle. Till det äter jag makaroner med ekoägg och dricker en kopp mjölk - ekologisk det med - precis som ketchupen.

Nu kan man säkert tro att jag är duktig. Det är jag inte, inte alls faktiskt, snarare tvärt om. Är bara inte speciellt intresserad av gift. I går, på självaste kvinnodagen, knipsade jag söta tjejer i bikini, det låter porrigare än det var. Det vara bara duktiga tjejer i bikini.

Mitt arbete -lilla landet ska köras som bildspel till hösten på bokmässan i Göteborg. Agiteras projekt -Just Like You ska också visas då. Jag kommer alltså att delta med bilder i två sammanhang under mässan och Birgitta Stenberg ska skriva förord till det ena.

Nu ska jag låna ett badkar av arkitekten och i söndags såg jag att små blommor börjat sola sina gula knoppar någonstans vid Pildammsparken. Idag är det kallt men imorgon pratar jag som vanligt igen. Det kommer badkaret att fixa åt mig.

T.