Friday, December 19, 2008

Som Jag Vill.

Jag får ibland mail om att jag borde skriva mer om fotografi, och mindre om, ja om vadå, kärlek kanske. Kärlek intresserar mig. Fotografi intresserar mig inte, jo det gör det, men inte på ett teoretiskt plan. Egentligen är jag inte intresserad av kärleksteorier heller, teorier, men det skriver jag ju inte, så allt är frid och fröjd. Kanske borde jag skriva om ekonomi, skattetabeller och avdragsrättigheter, det är intressant, men inte sexigt. Jag vet inte riktigt hur det blir, och jag förstår inte varför jag sitter här och försvarar mig, förvarar mig själv, för det är mig själv jag skriver om. I alla fall oftast. Ibland skriver jag till någon, som ett slags brev utan porto, ibland skriver jag mest för att förströ mig. Ibland skriver jag för att ord och meningar kan vara vackert. Och ibland går jag in och läser vad jag själv skrivit, och kanske ändrar något ord som inte blev bra, ganska ofta faktiskt.

Jag gör ju som jag vill.

T.