Saturday, January 19, 2008

Mest För Min Skull.

Arbetar med bilder som ska hänga på landskrona museum, känns som gammal skåpmat, de har visats tidigare i bla paris och malmö. Känns som slentrian. En upprepning av mig själv. Måste hitta en ingång så det blir kul för mig med. Kanske en uppdatering. -En Blues från Landskrona 2.0.

Kan i det fallet beundra musiker, musiker som pallar åka land och rike runt och spela samma låtar om och om igen, det skulle nog tråka ut mig ganska snart. Annars märker jag att det oftast är i musik som jag kan hitta inspiration. Få mig i stämning. Musik är grunden till allt skapande. De uråldriga vibrationerna.

Är sugen på att arbeta med skivomslag igen.

Det blir nio nya bilder till utställningen. Bilder som aldrig visats. Mest för min skull, jag måste tycka det är roligt, och nu är jag igång igen.

Arbetsnamnet får blir någonting i stil med -Det finns inget slut.

T.