Thursday, January 3, 2008

Har Att Göra.

Sitter och funderar lite om livet och om fotografi. Det är visserligen samma sak. Livet och fotografi alltså. Men, i alla fall. Ibland är det så förbannat svårt att få ihop det, få det att flyta, stålar, tid, flum, ni vet. Men jag gör det i alla fall, bara gör det, och det flyter faktiskt oftast på bra. Det gör ju det.

Under februari hänger mina landskronabilder på hemmaplan. Landskrona Museum. Herr Nykvist inviger skiten och Sture kommer att spela. Det känns skitkul. Sen att filmen vi arbetat med kommer att visas under Göteborg Filmfestival gör inte livet mer ledsamt direkt.

Agiteras stora projekt Nordbor kommer att ha premiär i Köpenhamn i början av mars. Sen vandrar den bla vidare till Oslo, Helsingfors och Reykjavík. Plus till en hög fina småorter här och där.

Märker att jag har att göra fram till våren. Det är viktigt för mig att veta vad jag ska göra härnäst. Som någon sa, -se till att börja ett nytt projekt innan det du arbetar med nu slutar. Annars finns det en risk att du börjar analysera för mycket.

Visa ord från en stor man som gick bort i höstas.

Fick precis en förfrågan om ett filmfotojobb i Kenya till våren. Låter spännande tror jag. Får se hur det blir med det. Har aldrig varit i Afrika förut, det är det som är det fiffiga med detta yrke, man får resa medan någon annan betalar, inte alltid helt fel.

T.