Sunday, June 1, 2008

Puss och Kram.

Igår hade jag det bra. Träffade ett gäng gamla bekanta, några nya bekanta, och en hel del goda vänner. Malmöplanket var det bästa på länge. Stillsamt, opretentiöst och flummigt på ett bra vis. Över nittio fotografer på rad. Det blev som en stor klass-återträff, men utan alla måsten och krav, sen att någon köpte mina printar var som lök på laxen. I augusti drar göteborgsplanket igång, det ska jag försöka ta mig till, ståkkolmsplanket hoppar jag över i år. Är inte speciellt intresserad av att ingå i någon slags fotografisk frimurarorden.

Tommy A från plankarrangörgruppen hälsar att till nästa år lämnas stafettpinnen över till någon annan. Förbered er på att bli delaktiga och dra era strån till stacken. Det pratas om att Agitera ska ta över arrangemanget nästa år, vi får se, Agiterafotografen Camilla står ju bakom göteborgsplanket, kanske tid att knyta ihop säcken och skapa en helhet. Tre plank i tre städer samtidigt. Det vore prylar det.

Läste Birros debattartikel om kulturklimatet härom morgonen. Här är en kille med vass penna. Och pennan är inte bara vass, han vågar vara obekväm, vågar sparka uppåt. En kille i min smak. Artikeln hittar ni på www.hd.se

Det börjar mullra underifrån. Ni som byggt ert hus av sand, ni bör skaffa er hjälm illa kvickt, för skalvet kan komma när man minst anar det.

Puss och kram.

T.