Monday, November 5, 2007

HundraTusen (Scan)Pix.

Ibland händer det utan planering. När jag minst anar det. Oftast är det så för mig. Sprang på en kollega i trappan där jag precis bodde i ett par nätter. Ett trevligt möte bland kaffe och printar, vi ses säkert där igen, kanske kommer jag bo där ibland längre fram. Vi får se.

Planerar ännu en Islandsresa. Ska försöka ta mig ut till småbyarna nu.

En sak jag lovat berätta. Jag är en av tre som blivit nominerad till -Scanpix Stora Fotopris. Det känns såklart skitkul och smickrande. Sen att det ligger hundratusen pix i potten passar som löken på laxen. Jag är mitt uppe i flera svårfinansierade projekt, ett sådant bidrag skulle ge mig den arbetsro jag verkligen behöver just nu, ge mig möjlighet till nödvändig koncentration. Det är bara att hoppas.

Se: http://www.scanpix.se/fotopriset/index.html

T.