Wednesday, April 25, 2007

Kreuzberg 36.

Berlin. Idag åker jag till Berlin. Bevaka första maj i Kreuzberg. Knäppa. Det är mitt uppdrag där nu. Mitt eget uppdrag.

Berlin. I början på juni åker jag och Baronessan dit igen. Då blir det mer lata dagar och öl under träden. Kanske en sväng ut till botaniska trädgården. Har varit där en gång tidigare och där är grymt. Sist såg jag en groda äta upp en fet bålgeting. Fräckt.

Kanske åker vi vidare till Paris sen. Det var längesedan. Får se hur långt slantarna räcker. Jag är sugen. Lite fel årstid bara. Blir lätt varmt och klibbigt där då. Det gillar jag inte.


Bilden är från Maifest i Kreuzberg förra våren.

Jag återkommer den fjärde. Lagom till boksläppsfesten på Seglarpaviljongen i Landskrona. Öl. Människor. Bokförsäljning med eventuell signering. Musik av The Negatives och L.T Fisk. Det blir bra.

Ses.

T.