Friday, February 3, 2017

Arbete & Vänskap.

Solen tittar fram och jag tror att våren börjar komma. Rådjuren smyger i buskarna. Och här sitter jag ensam och går igenom mitt bildarkiv. Travar av printar blir till minnen. En utställning jag arbetat med och som jag fortfarande kan känna mig väldigt stolt över är Rosengård – En Vanlig Dag (att vi faktiskt gjorde den trots alla svårigheter). En viktig utställning och ett fint samarbete med skribenten Maria Rydhagen, ett intimt samarbete, och en blivande vänskap (även om det nu var längesedan vi pratade med varandra). Nästan alla mina samarbeten genom åren har resulterat i nära vänskap. Och det är väl det livet egentligen handlar om. Vänskap.














HÄR kan du läsa vad KvP/Expressen skrev om utställningen.

Också det HÄR samarbetet (Utopia) minns jag med värme. Och vad jag förstår har bilderna bl.a. visats under Politikerveckan på Gotland. Det känns bra när mina arbeten lever vidare. Tillfredsställande bra.

T.